top of page

עידן המשרדים האנטיבקטריאלים

הרגע הזה שנוחת לך האייפון (אסימון) ש“ההפרעה“ ההיגיינית שלי והמקצוע שלי מתחברים בצורה נפלאה כדי לתת מענה לצורך חדש שנולד - משרדים אנטיבקטריאלים.

אז מה בעצם זה אומר?

המציאות החדשה בחיינו בתקופת הסטריליות החברתית והחזרה המדורגת לעבודה מחייבים אותנו למצוא פתרונות גם בסביבת העבודה, שם אנחנו מבלים את רוב שעות היום ונמצאים בחשיפה גבוהה לחיידקים ווירוסים מעצם השימוש והמגע המשותף והיומיומי במשטחים משותפים בעיקר כמו: מטבח וכל האלמנטים הקיימים בו וכמובן שירותים אך גם מעקות, ידיות ודלתות, חלונות, קודנים, מעליות, דלפקי קבלה ועוד…

אז איך מעדכנים גירסה למשרד אנטיבקטריאלי?

  1. שמירת המרחק - אז יש את שמירת המרחק בין עמדות עבודה שככל הנראה יצריכו שינויים בסידור הישיבה בחדרים, סידור שולחנות חכם יותר או חציצה בין עמדות (סעיף 2) בנוסף יש לתת את הדעת גם על מיקום כיסאות האורח בחדרים בהם יש קבלת קהל - רצוי להרחיק את הכיסאות ככל שניתן משולחן העבודה שלכם כדי למנוע מגע בו ולמנוע טיפתיות מדיבור, במידה וגם האורח צריך משטח לכתוב עליו ניתן להוסיף שולחן צד קטן שמותאם לגובה כתיבה.

  2. חציצה ושמירת נגיעה (ממש דתיים :) - נתחיל מדלפק הקבלה בו למעשה קיימת החשיפה המרובה ביותר עם אנשים חדשים - ממליצה לבצע תוספת של זכוכית או פרספקס עם פתח צידי וקטן להעברת מסמכים כדי כמובן למנוע הדבקה טיפתית במיוחד כי פערי הגובה במקרה הזה מגדילים את הסיכון. נחזור לשולחנות העבודה… קיימים היום מספר פתרונות חציצה שניתן לחבר לעמדות עבודה קיימות ובעלות לא גבוהה במיוחד, בנוסף… אם החדר גדול מספיק וניתן לחלק אותו ל 2 ע“י זכוכית ודלת זה האידיאל. בכל הנוגע לאופן ספייס המיועד לפורענות, שם כל מקרה לגופו כי חלק השכילו מראש לשבת בקוביות עבודה שיש להם חציצה היקפית קיימת שבלי קשר למצב החדש תורמים לאקוסטיקה טובה ולריכוז גבוהה יותר אך אם הם נמוכים מידי ניתן להוסיף להם תוספת הגבהה ולגבי אזורי האופן ספייס שפרוצים לגמרי לטיפות כנראה יצטרכו סידור מחדש של השולחנות כדי לייעל ולצמצם את מספר החציצות שתצטרכו לרכוש.

  3. חומרים אנטיבקטריאלים - קיימים מזה שנים סוגים רבים של חומרים אנטיבקטריאלים שמשתמשים בהם בעיקר בענף הרפואה במטרה למנוע עד כמה שניתן הדבקה ממשטחים שנוגעים בהם הרבה אנשים, אחלק את הנושא הרחב הזה ל 2: יש את החומרים שמראש הם אנטיבקטריאלים שלמעשה התרכיב ממנו הם עשויים הוא אנטי חיידקי כמו משטחי שיש למינהם, ריצוף וסוגי בדים, רובם הם מה שנקרא חומרים מתועשים ובדר“כ גם מאוד עמידים ואפילו מתמחזרים ויש את החומרים שהם ממשפחת הציפויים למוצרים קיימים כמו צבע או לקות בהתזה או במריחה, חשוב לשים לב שקיימת חלוקה בין משטחי פלסטיק למשטחי זכוכית, מתכת או בדים.

חשוב לדעת!

עולם האנטיבקטריאלי מתחלק גם הוא ל 2: חומרים שמבוססים חלקיקי כסף ואחרים.. והם למיטב הדעות לא מזיקים לבין חומרים שמבוססים על אנטיביוטיקה ולמעשה עלולים לפתח את עמידותם של החיידקים מה שעלול להכניס את העולם לבעיה רצינית - אז בבקשה תבדקו לעומק על איזה בסיס החומר האנטיבקטריאלי שאתם רוכשים מבוסס כי זה הכדור של כולנו :)


60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page